tisdag, november 11, 2008

Juletider stundar snart...

...och det känns verkligen mysigt! Jag har försökt tänka efter lite grand på vad jag vill göra under december månad och vad jag och resten av familjen kan klara oss utan.

Vill göra:
- julpyssel av olika slag tillsammans med barnen såsom smällkarameller, kristyränglar och julkort. Lagom är ledordet!
- baka lussekatter, pepparkakor, anisgrisar och annat gott
- göra julgodis
- ta fram julsaker och göra fint
- lyssna på julmusik och dricka glögg
- äta pepparkakor
- griljera skinka (färdiggjord får det bli)
- gå på julmarknad
- lyssna på massor av julmusik
- hitta en julkrubba
- göra fint tomteland
- umgås med nära och kära
- läsa många julsagor och julböcker
- se några av våra juliga filmer
- baka farmors havrekex
- vill klä granen
- hitta bra klappar till nära och kära som blir uppskattade och använda

Vill inte:
- göra massor av julmat som inte äts upp
- superduperstäda huset
- ränna runt efter julklappar som en galning
- slå in julklappar natten före julafton (kom ihåg!)
- ha för höga krav på vad som ska hinnas med
- och säkert några fler saker som jag inte kommer på just nu

Hittade just en talande julkula hos Russinnet - vem kan den tänkas passa till?! Mina barn skulle säkerligen älska den!

Inga kommentarer: