torsdag, oktober 16, 2008

En magisk stund

Foton kan verkligen göra en påmind om hur tiden far fram som en bulldozer i livet. Jag tog mig en snabb tur igenom bildbiblioteket på ca 12000 bilder för en stund sedan och framför allt så såg jag ju hur stor våra smågryn blivit och insåg att vissa stunder som varit inte kommer tillbaka.

Detta gjorde mig lite extra sentimental när jag gick uppför trappan och såg mina små hjärtegryn som somnat i vår stora säng. Jag lade över dem i sina egna sängar och tänkte att nu dröjer det inte länge förrän Lillasyster någon gång under natten kommer tillbaka som en liten boomerang, med sin randiga filt och sin lilla katt och kanske får liten kanin också följa med! Jag kände att nu ikväll lade jag detta på en särskild plats både i hjärta och minne, för den här stunden varar heller inte för evigt (även om det kan kännas så när det är trängsel i sängen av småbarnsben, armar, mjukdjur och kuddar)!

Såå, kvällens råd: Stanna upp och njut av nuet!

Godnatt Sverige!

Inga kommentarer: