onsdag, november 28, 2007

Mig sjuk

För två veckor sedan blev jag förkyld. Snuvig, ont i halsen och lite hosta.

Efter drygt en vecka var jag kurerad. En skön känsla.

Döm om min förvåning när jag dagen efter min egen friskförklaring åter har ont i halsen och börjar känna mig snuvig.

Sedan har det bara gått utför.

Mer snuvig.
Mer hostig.
Mer ont i halsen.

Igårkväll kom jag hem efter jobbet, gjorde det som behövdes göras och nattade sedan barnen. Började frysa så jag tog på mig varma tofflor, ullkofta och halsduk. Frös ändå.

Satt stilla i soffan en stund och kände mig ynkligt sjuk. Frös ännu mera. Nu måste jag ha börjat få feber tänkte jag.

Så.

Fram med örontermometern och in i örat. Vänta. Piip. Åtminstone 38,5 förväntade jag mig. Men displayen visade inte alls på det.

36,3°

För att komma över det faktum att jag inte alls var sjuk och hade ett uns feber så drack jag ett stort glas vatten och åt lite skumtomtar. Nu ska jag åka hem och se om jag inte har lite, lite feber ändå!

Inga kommentarer: