onsdag, oktober 15, 2008

Snart en dinosaurie..



Igårkväll när jag nattade barnen lade jag mig en stund med Storasyster i hennes säng när Lillasyster somnat. Vi låg och myste och småpratade om lite av varje och funderade på vad vi skulle hitta på för fredagsmys:

Mamman: Vi kanske ska köpa "Horton hears a who" på video?
Storasyster:
Vaddå video? Vad är det?
Mamman: Jamen du vet..en sån där video, en sån som vi har kvar uppe som ni brukar titta på ibland..
Storasyster: Vaa? Jag förstår inte...
Mamman: Du vet de där kassettbanden vi har uppe med Djungelboken, Anki & Pytte och så, såna där kassettband som man stoppar in i videobandspelaren för att kunna se på film...?
Storasyster: Jahaaa, ja nu vet jag...kan man bara köpa Horton på video?

Jag bara råkade slinta lite med tungan och säga fel, brukar hålla mig till att använda dvd annars...men det var rätt roligt. Jag kände mig helt plötsligt från "dåtiden". Kanske vaknar jag imorgon som en dinosaurie som Åkes mamma? Inte mig emot! För övrigt så är det dagens barnbokstips från mig. Vi älskar den boken här hemma!

Bild: från http://www.hortonmovie.com/

Inga kommentarer: