måndag, juli 09, 2007

På nattduksbordet just nu

Överst på mitt nattduksbord som egentligen är en vit gammal stol så ligger "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. Jag har bara i princip hunnit glänta i den men är fylld av tillförsikt redan och efter att ha läst otaliga recensioner om boken och en artikel i DN om just Linda så hoppas jag att min första känsla håller boken igenom.

Bild: Bokus.com

Sedan finns en prydlig hög med böcker som ligger och längtar efter att bli lästa:
- "Mitt liv" av Bill Clinton
- "Ditt kompetenta barn" av Jesper Juul
- "Tio tankar om tid" av Bodil Jönsson
- "Tidig språkutveckling" av Ragnhild Söderberg
- "Värmen" av Ulf Lundell
- "Tomhetens triumf" av Mats Alvesson
- "Världens smartaste ord" av Fredrik Lindström
- "Populärmusik från Vittula" av Mikael Niemi

Just nu längtar jag inte efter att läsa om språkutveckling så den får nog samla damm eller helt enkelt stoppas tillbaka i bokhyllan där den hör hemma. Biblioteket sade just att de ville ha tillbaka Alvessons bok så den blir det nog inget heller av, den här sommaren åtminstone.



Inga kommentarer: