måndag, juli 09, 2007

Fantasy of Today


Foto: magnabus

I lördags strosade vi runt i Visby innanför ringmuren och som det brukar vara så kände vi oss lite fikasugna och och efter en stunds letande hittade vi till ett litet mysigt café med 1700-talsmiljö. Det var verkligen trångt och fullsatt i varje vrå, ute som inne, men till slut så fann vi en plats ute på gågatan precis under en markis. Och det var bra eftersom regnet öste ner.

Och vilket café det var sedan - en riktig lyckträff! En lång och rolig meny att välja på och minst lika mycket gott att dricka till. Personalen var gudomlig, glada och serviceminded! Barnens toast räckte och blev över flera gånger och kunde lätt räknas som en riktig måltid!

När jag satt och smakade lite på min varma choklad med grädde så föll mina ögon på en till salu-skylt som satt på deras skyltfönster. Det var caféet som var och är till salu! Jag började genast leka med tanken på att flytta till Visby och köpa caféet...

..men det var alltså innan jag sett priset! Jag trodde inte att det skulle vara gratis men hade inte heller föreställt mig det pris som ligger. Det kan du se här.

Men tanken är lockande!

Inga kommentarer: