onsdag, april 25, 2007

Tio första

Tio första

Första bästa kompis: Lars.
Första bil: En röd Opel Ascona, årsmodell 1980, som jag fick ärva av min farfars bror. En riktig pärla.
Första kärlek: Andreas, som gick i samma förskola som mig. Vi var 5 år gamla.
Första husdjur: Vår hund Laika, en blandning mellan schäfer och stövare och min bästis. Vi delade allt.
Första semester: Semester? Oj, det var en svår fråga. Det var dåligt med semestrar i min familj. Den första semestern jag kan erinra mig är när jag fick följa med mamma på Diabetsföreningens bussresa till Europa; Västtyskland, Schweiz, Frankrike och Österrike. Tio år gammal.
Första jobb: Barnflicka. 14 år gammal.
Första köpta skiva: Trance Dance.
Första riktiga kärlek: Magnus.
Första piercing: -
Första konsert: Herreys.

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Ett glas rött vin igår kväll faktiskt.
Senaste bilfärd: För att lämna sötnosarna på dagis.
Senaste filmen du såg: Senaste hela filmen jag såg för första gången måste ha varit en Beckfilm, "Gamen".
Senaste ringda telefonsamtal: Till Maria idag 18.07.
Senaste bubbelbadet: För några veckor sedan på Paradisbadet.
Senaste spelade cd: Hmm, vet ej, det var länge sedan sist.
Senaste kyss: Förra veckan.
Senaste gången du grät: Ärligt talat minns jag inte. Jag hade verkligen behövt det i förra veckan när jag var helt knäckt och kände mig mycket låg. Men det blev en migränliknande huvudvärk istället.
Senaste måltiden: Skräpmat modell liten för en liten stund sedan.

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: nej
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Ja, det har hänt.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej.
Fastnat med blicken i någons urringning: Ja!
Fått ditt hjärta krossat: Nja.
Haft ett one night stand: Nix.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Busringt till någon: Japp!

Sju saker du har på dig just nu
1. Jeans.
2. Blommig top.
3. Tunn rosa kofta.
4. Vit behå.
5. Vita trosor.
6. Mobiltelefon.
7. Ringar.


Sex saker du gjort idag

1. Svurit över uppsatsen jag skriver på.
2. Haft diverse olika möten i olika konstellationer med grupper av kollegor och med enskilda medarbetare som haft frågor eller problem som behövt lösas.
3. Torkat upp katt-kräk.
4. Kollat in Pandora. Mig gilla!
5. Spanat in leksaker till mitt söta kusinbarn.
6. Svurit mera över uppsatsskrivandet.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Mitt hus.
2. Min Nikon D70.
3. Mammas förlovningsring.
4. Min MacBook Pro.
5. Min Ipod (som jag inte har än, men snart).

Fyra personer du kan berätta allt för

1. Anna.
2. Maria.
3. Magnus.
4. ?

Tre val

Blått eller rött? Rött.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Lakrits!

Två saker att göra innan du dör

1. Resa jorden runt.
2. Skriva en bok av något slag och få den publicerad, förståss.

En sak du ångrar
Det finns allitd något att ångra, i efterhand. Det är ju så lätt att vara efterklok, men bättre att lära sig av sina felsteg och göra klokare val framåt än att ångra något som redan gjorts och som du ändå inte kan påverka!

Inga kommentarer: