fredag, april 27, 2007

Gröna Lund del I


Jag läste just J:s inlägg om ett Gröna Lund-besök i helgen och blev nästan lite avundsjuk men när jag kikade in på Gröna Lunds webb så ramlade mina minnen av det senaste besöket där brutalt över mig.

Glad och förväntansfull som ett barn sprang jag och alla i sällskapet in på Gröna Lund och köpte åkband. Nu skulle här åkas! Först fick de små åka lite karusell och sedan lovade jag att åka Vilda Musen med min tioåriga kusin. Efter att ha köat en lång stund var det äntligen vår tur. Inte ens där anade jag något.

...

Jag blundade och skrek högt hela åkturen.

Jag säger det igen: HELA åkturen.

Och den tog aldrig slut.

Snacka om patetiskt! Alla som åkte var minst 110 cm lång och den som skrek var undertecknad. 173 cm lång. Efter att ha klivit ur den pyttelilla vagnen som åkt runt runt horribelt högt upp i luften så kunde jag inte röra mig på flera minuter. Hela jag darrade som ett stort asplöv. Benen var som gelé. Jag bara frågar mig: vad f-n är det som hänt med mig?? Jag har alltid älskat allt på Grönan. Åkt allt och njutit. Skrattat. Skrattat ännu mera. Gnällt på fjantiga vänner som bara stått och tittat på.

Förlåt.

Någon med psykolog-ambitioner som har några idéer om vad jag lider av?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm ... Min professionella bedömning är att du drabbats av syndromet "Mamma", eller möjligen "Vuxen". "Mamma" brukar föregås av en 9 månaders inkubationstid med svullet bukområde, särskilt den sista tiden. "Vuxen" brukar karaktäriseras av beteenderubbningar i stil med "jag vill inte följa med på krogen, jag måste tvätta|diska|se på TV|annan undanflykt" eller "Jag har inte råd med den snygga tröjan, jag skall betala av på huslånet". Tyvärr är båda tillstånden obotliga ...

magnabus sa...

Din bedömmning kan vara korrekt men den stora frågan är vad det beror på?!

Obotligt låter tråkigt!

Ludden sa...

Fjärran vore det från mig att skriva någon det självklara på näsan, men det tillstånd Magnus ovan beskriver som "Mamma", är ett resultat av en sexuella kontakt där inga graviditetsförhindrande åtgärder vidtagits. Se gärna biologibok för åk 6 :-)